måndag 1 juni 2015

Tillbaka på allvar denna gång!

Hej på er!
En person med lika beroende har skickat mejl till mig, och detta gjorde att jag känner att jag måste ta tag i bloggen igen.
Kan den hjälpa 1 människa så är det tillräckligt för att jag ska fortsätta att skriva!

Som missbrukare så känner man nästan alltid att man är ensam! Det finns ingen som kan vara så dålig som jag, det finns ingen som förstår...
Men det finns det! Oavsett vad du har för missbruk så känner man igen sig!
Det är lika symtom, det är lika känslor.

Jag själv har gjort brottsliga saker pga mitt beroende.
Jag har ljugit och bedragit min familj.

Men det finns hjälp att få!
Jag själv är 5 månader spelfri nu, och jag har aldrig mått så bra i hela mitt liv.
Jag lever ett så ärligt liv jag kan, jag delar med mig med likasinnade människor.
Jag hör historier varje vecka som visar att jag inte är ensam!

jag kommer att fortsätta att skriva i bloggen efter idag!

Och till dig som hörde av dig, du är väldigt modig som vågade ta steget!
Och att sträcka ut sin hand är det första steget mot frihet!
Jag håller verkligen tummarna för att du ska få ett lika lyckligt liv som mig.

Tack för denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar