onsdag 3 juni 2015

Sjukliga och roliga beteenden i spelmissbruket.

God kväll!
Jag tänkte lista lite roliga och sjuka saker som jag har gjort i mitt beroende, lägg gärna in någon kommentar om något roligt eller sjukt ni gjort!

* När jag hade vunnit en större summa pengar så brukade jag tänka att jag var tvungen att göra av med pengarna fort så jag inte skulle spela upp dom. (Och hur fan kan man inte söka hjälp då?!)

* Jag skyndade mig att tömma brevlådan innan sambon så jag kunde gömma inkassokrav osv. Varje dag!

* Jag hade en strategi att om jag ansökte om många olika lån samtidigt så hann inte bolagen se att jag sökt många olika hos UC.

* Jag fick för mig att jag vann mest pengar vid 16:00 varje dag.

* Jag tyckte att jag var skicklig när jag vunnit pengar. (Spelade nästan bara slots, som bygger på tur)

* Jag kände mig också duktig när jag lyckades få ett lån. (Typ som att jag hade lurat banken)

* Jag kände mig duktig när jag lyckades med en lögn eller manipulation.

* Jag tyckte att jag var "ledig" från alla bekymmer när det var helg. (För då kom inga inkassokrav osv.)

* När jag gick ut med hunden så gick jag ofta och planerade saker att stjäla om allt gick åt helvete.

* Jag hittade ofta på ursäkter för mig själv som gjorde mitt liv lättare.

* Jag var helt säker på att bolagen jag spelade hos lurade just mig.

* Jag hade olika gömställen för inkassokrav eller pengar.

* Jag blev väldigt arg när någon var nära att komma på mig, och reagerade med kraftiga utskällningar.

* Jag inbillade ofta mig själv att jag spelade för familjens skull, att jag fixade pengar till oss.

* Jag använde sex som ett sätt att få bekräftelse när jag hade torskat.

* Jag hade panik på helgerna eftersom att lånebolagen inte betalade ut då.

* När jag hade vunnit pengar och ville köpa något så sa jag att jag hade tagit förskott på lönen till min sambo.

* Jag satte över mycket pengar på ett sparkonto i en annan bank för att jag tänkte att jag inte skulle spela bort pengarna då, men hade sedan panik över att det tog 1 bankdag att få tillbaka dom.

* Jag älskade lån där man kunde skjuta upp betalningen!

Detta är bara en väldigt liten del av allt sjukt jag gjort i mitt spelmissbruk.
Och ovanpå allt detta så har jag även gjort olagliga och oetiska saker för att finansiera mitt spelande.

God natt från mig!
Hoppas på en första kommentar här på bloggen ;)


1 kommentar: