torsdag 11 juni 2015

I kampen mot spelberoendet.

Igår började jag på steg 4 i tolvstegsbehandlingen och detta är det helt klart svåraste steget hittills!
Nu ska jag gå in riktigt i mig själv och leta efter saker som jag inte ens visste fanns.

Det första jag ska göra är att skriva en harmlista, alltså en lista på personer, instutitioner och annat jag  känner ilska, bitterhet eller kränkt av.
Det kanske låter enkelt men man ska verkligen fundera på varför man tycker så och skriva ner det.
De första var lätta att komma på, men det kan vara små saker som att någon ljugit för mig eller snackat skit om mig som man fortfarande harmas över...
Jag lovar, det är skitsvårt!

Men det är också väldigt spännande!
Jag ser fram emot att se resultatet.

Efter att listan är klar så ska jag skriva ner vilka känslor som väcktes hos mig och vad jag hade kunnat gjort annorlunda i situationen.

Detta blir en väldigt intressant läkningsprocess och jag kommer såklart att uppdatera er på vägen.

Hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar